mindre kolhydrater

Gräddstekt Sambal Vitkål

Kategori: VITKÅL

Vitkål är en grönsak som jag tidigare har haft lite svårt att veta vad jag ska göra av. Ofta har den legat kvar i kylen tills den har varit tvungen att slängas. Men nuförtiden har jag blivit mycket duktigare att använda upp den. Mycket beroende på detta mumsiga recept som jag hittat på bloggen LCHFrecept. Jag har gjort den både med vitkål och rödkål, kan rekommendera båda sorterna.

Gräddstekt Sambal Vitkål

Ca 400gr Strimlad vitkål
1-2 tsk Sambal Oelek
4 msk Philadelpiaost
2 dl grädde
Salt & Peppar
Smör till stekning

Strimla vitkålen och stek på medelhögvärme. Blanda ner Sambal Oelek och Philadelpia osten och låt stekain en liten stund. Tillsätt grädden och låt den koka in på svag värme. Smaka av med salt och peppar.

Gott till Kyckling, kött eller korv

Kommentarer

  • Annika säger:

    Det här ser otroligt gott ut, måste prova det någon dag snart. :)

    2012-04-04 | 21:20:28
    Bloggadress: http://annikaandersen.se

Kommentera inlägget här: